Support

Reparationer och Reservdelar

Reparation av din Roland- eller BOSS-produkt

Hamnar du i den situationen att en av dina Roland- eller BOSS-produkter behöver repareras gör du som privatperson/slutkonsument enligt följande:

1: Om din produkt omfattas av garanti som du fick vid köpet skall den lämnas in där den handlades. Detta gäller också om du vill åberopa konsumentköplagen. Kom ihåg att ta med en kvittokopia.

2: Om din produkt är av äldre modell, och inte omfattas av villkoren under punkt 1) ovan, kan du välja mellan att lämna in produkten via någon av våra återförsäljare alternativt kontakta en valfri serviceverkstad direkt. Behöver du hjälp med vilken verkstad du ska kontakta kan du maila oss på service@roland.se.

Fraktkostnader till och från verkstaden betalas av dig.

Reservdelar

Reservdelar beställs genom våra återförsäljare.
Förfrågningar om reservdelar kan göras på email service@roland.se.
När man köper reservdelar som privatperson tillkommer fraktkostnader och en expeditionsavgift på 90:- + moms.
OBS! Det är oftast både enklare, snabbare samt billigare att beställa dina reservdelar direkt via en av våra återförsäljare.

Köpvillkor

Roland Scandinavia lämnar 3 års garanti och teknisk support på alla Roland-, BOSS- och Rodgers-produkter inköpta hos våra auktoriserade återförsäljare i Sverige, Danmark, Norge och Finland. Om du registrerar din produkt online inom 30 dagar efter ditt inköp så erbjuder vi en extra garantiperiod på upp till hela 5 år totalt. Läs mer HÄR.
Alla reklamationer skall göras hos den återförsäljare där varan är köpt och inom två månader från att felet upptäckts. Är din produkt köpt utanför Sverige, Danmark, Norge eller Finland omfattas den inte av vår garanti eller tekniska support. Om du överväger att köpa ett instrument utanför våra auktoriserade återförsäljare bör du noggrannt sätta dig in i vilka köpvillkor som gäller i det aktuella landet.

REGISTREREA DIN PRODUKT HÄR

Service på plats

Om du köpt ett HP-, RP- eller KR-piano, RG-flygel alternativt en Roland-/Rodgers-/Atelier-orgel och önskar utnyttja möjligheten till fältservice skall du kontakta den musikaffär där du köpt instrumentet. Kom ihåg att ta med en kvittokopia om du vill åberopa en eventuell garanti. Återförsäljaren tar sedan kontakt med Roland Scandinavia varefter vi hittar en lämplig servicetekniker i ditt närområde som kontaktar dig.

Kontakta serviceavdelningen

E-mail: service@roland.se

Endast för återförsäljare – RMA-nummer och retursedel

Om du vill sända in en produkt för felsökning/reparation ber vi dig att alltid först kontakta oss på mail service@roland.se alternativt telefon 08-683 04 30 för att erhålla ett RMA-nummer och anvisningar om vart produkten ska sändas. Kanske kan problemet lösas redan per telefon eller email, vilket sparar tid och kostnader för oss båda.
Reparation skall alltid åtföljas av korrekt ifylld retursedel.


FYLL I RETURSEDEL HÄR

Support

Quick Links